Subscribe:

Ads 468x60px

Tuesday 26 April 2011

KETIDAK ADILAN UPSI KEPADA ORANG OKU

Hari ini saya memang berasa panas hati. Perasaan ini sudah lama tak muncul dalam hati saya lagi. Pada hari ini saya

dapat tahu ada beberapa rakan saya telah dipermain-mainkan oleh orang-orang yang ingat mereka nomal disangka hebat. Ada

beberapa rakan saya yang ingat mereka bertuah mendapat panggilan daripada UPSI untuk temu duga bagi kursus [PENDIDIKAN AWAL

KANAK-KANAK] pada berapa hari yang lepas. Apa bila rakan saya yang mendapat temu duga itu memang berasa sangat gembira

walau pun mereka tahu agak sukar untuk mereka mendapat masuk kekursus ini. Tetapi apa yang berlaku terhadap rakan saya yang

ingat mereka bertuah itu, mereka ditolak dengan alasan orang cacatan penglihatan tidak boleh mengambil kursus ini.

Tetapi kenapa PIHAK UPSI tidak menyatakan dalam borang pendaftaran. Jawapan yang diberikan oleh PIHAK UPSI adalah ini bukan

kesalahan bagi pihak UPSI ini adalah kesalahan pihak pengurusan borang. Tetapi kenapa mereka tidak membuat semakan yang

teliti sedangkan borang ini adalah untuk pendaftaran umum.
Kenapa mereka yang berpengetahuan tinggi seperti ini pun tak boleh berfikir secara rasional, bukankah lebih baik mereka

menolak secara lembut. ini mereka menolak rakan saya dengan langsung tidak memberi peluang mereka untuk temu duga,

menggunakan bahasa yang agak menyakitkan hati dan ayat yang digunakan ada sedikit menghina orang cacat [OKU].
Ini silap siapa? lagi satu PIHAK UPSI menolak tanggungjawab ini kepada pihak pemilihan calon, kalau ada kesilapan takkanlah

sampai tiga orang kena.
dalam kes ini sepatutnya siapa yang harus bertanggungjawab atas dirinya. Inilah orang kata DAH BELAJAR TINGGI PUN MASIH

BODOH.

No comments:

Post a Comment