Subscribe:

Ads 468x60px

Wednesday 8 September 2010

Malam ini hujan

Mala mini hujan. Mungkin hujan boleh menenangkan fikiran saya. Saya fikir semula adakah kata-kata saya pada tajuk sebelum ini iaitu (MEMBELA) adakah untuk melepaskan perasaan marah saya sahaja. Saya tak terfikir sebenarnya saya pun ada salah juga. Malah pada waktu itu saya hanya terfikir kesalahan orang lain sahaja tak terfikir pun kesalahan diri sendiri.
Pada awalnya saya yang bersalah tetapi saya menyalahkan orang lain dahulu. Tetapi apa yang dikatakan oleh saya itu ada kebenarannya. Walau pun mereka menggunakan alasan menyiasat, tetapi tidak boleh menuduh pelajar itu. Mungkin perbuatan mereka itu boleh member tekanan yang tinggi kepada pelajar itu.
Sebenarnya saya ada satu pendapat yang negative. Bagi saya, kebanyakan guru hanya berpihak kepada guru walau pun guru itu yang bersalah tetapi pelajar yang terlibat walau pun tak bersalah tetapi tetap bersalah dalam hal itu. Pernah seorang guru berkata macam ini dengan saya (Tak kisah kamu cakap macam mana pun kamu tetap bersalah walau pun kamu betul. Pelajar lawan mulut dengan guru adalah diibaratkan hempas telur di atas batu…) Apa yang boleh saya katakan lagi…

No comments:

Post a Comment