Subscribe:

Ads 468x60px

Sunday, 1 August 2010

Memuka topeng

Sebenarnya saya tak tahu adakah saya sedih atau saya menekan perasaan saya yang saya sudah menjadi penghuni dunia gelap. Ada orang cakap macam ini dengan saya, (memanglah baru jadi buta tak biasa lama-lama akan jadi biasalah. Atau pun antara sedih dengan gembira lebih baik memilih gembira berbanding dengan memilih sedih.) tetapi saya rasa orang yang mempunyai fahaanm macam itu adalah orang yang paling kesihan kerana mereka menghadapi masalah yang mereka tidak boleh selesaikan. Jadi mereka hanya boleh memilih menerima hakikat yang mereka sudah jadi buta.


Dalam pandangan kawan-kawan saya, saya tiada perbezaan dengan dulu bergembira dengan mereka, bermain dengan mereka dan belajar bersama-sama dengan mereka. Tetapi mereka tidak tahu apakah perasaan saya apabila malam memeluk waktu hanya perasaan sunyi dan sepi yang sudi menemani saya pada waktu malam. Night Angel yang biasa mereka jumpa adalah menopengkan wajah besi. Selalu mengatakan saya adalah seorang strongman tetapi semua itu adalah untuk menutup wajah saya yang lemah itu.

Sekarang baru saya faham kenapa ada orang kata apabila manusia menyesal adalah disebabkan ada sesuatu yang sudah hilang dari tangan mereka. Saya faham kata ini kerana saya pun menghadapi situasi yang sama.

1 comment:

mizi said...

tahniah kerana berjaya memilik blog sendiri,kuat kn usah mendalami ilmu ict dan jangan lupa peperiasaan yang hapir menjelang,blog saya
http://mymizigroup.blogspot.com/

Post a Comment